نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

شکست خراسانی ها در دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد | ناکامی لازم!

  • کد خبر: ۴۵۴۳۳
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
شکست خراسانی ها در دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد | ناکامی لازم!
دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد با‌وجود شکست خراسانی‌ها، برای آن‌ها تجربه گران‌بهایی داشت
بهنام اخوت - تنور کشتی بالاخره بعد از ۷ ماه تعطیلی دوباره با برگزاری رقابت‌های لیگ برتر آزاد و فرنگی گرم شد و در‌این‌میان مشهدی‌ها حضوری متفاوت در این مسابقات داشتند. لیگ برتر کشتی آزاد در‌حالی از روز پنجشنبه آغاز شد که در پایان رقابت‌های دور رفت این مسابقات در گروه الف مشهدی‌ها حضوری جالب داشتند. تیم مقاومت خراسان‌رضوی که در دقیقه‌۹۰ از‌سوی فدراسیون و با تأیید هیئت کشتی استان در جدول مسابقات قرار گرفت، در شروع پیکار به‌یک‌باره با نام شرکت فرش ایران پا به میدان گذاشت!
 
اتفاق عجیبی که البته باز هم برای خراسانی‌ها خالی از لطف نبود. تیم ناآماده و بی‌ستاره خراسانی با نام اسپانسری شرکت فرش پا به مسابقات گذاشت و سرمربیگری و هدایتش بر‌عهده یک تیم تمام‌مشهدی بود. مسلم و مرتضی نادری‌خادم، ۲ چهره کشتی مشهد، به‌عنوان سرمربی و سرپرست این تیم تعدادی جوان مشهدی را به تهران بردند تا در دور رفت این مسابقات که به‌صورت متمرکز در تالار آزادی برگزار می‌شد، دست‌کم تجربه‌ای به دست بیاورند.


نوجوانان و جوانان برابر ستارگان

نوجوانان و جوانان مشهدی تیم شرکت فرش ایران همه از مشهد هستند؛ جوانانی که تا‌به‌حال تجربه میدان‌های بزرگ نداشتند، چه برسد به اینکه بخواهند برابر ستاره‌های میلیاردی لیگ که بیشترشان دو‌بنده تیم ملی را هم تجربه کردند، به میدان بروند. مسلم نادری‌خادم با جمع‌آوری دقیقه‌نودی این کشتی‌گیران در‌حالی به میدان لیگ برتر کشتی رفت که به نظر می‌رسد این حضور بیشتر متأثر از سیاست‌های فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابت‌هایی بوده که در روز‌های منتهی به شروع رقابت‌ها با کناره‌گیری چند تیم رو‌به‌رو شد.


ضربه‌فنی‌های سودمند!

هر رقابت آزادکاران تیم مشهدی یک درس بود. تیم کشتی فرش ایران درحالی در دور رفت مقابل هر ۳ حریف گروه خود استقلال، دانشگاه آزاد و زنجان تن به شکست‌های سنگین داد که هر باخت برای کشتی‌گیران جوان این تیم یک درس فنی داشت. تیم خراسانی در نبرد اول مقابل دانشگاه آزاد اسلامی با نتیجه ۱۰‌بر ۰ بازی را واگذار کرد و نکته عجیب‌تر آنکه عین ۱۰ بازی را آزادکاران این تیم با ضربه فنی به حریفان واگذار کردند. مشهدی‌ها در بازی دوم کمی به خود آمدند و ۸ بر‌۲ بازی را به شهدای زنجان واگذار کردند، اما باز هم شکست‌هایی با نتیجه عالی برای حریف بر آن‌ها تحمیل شد.


فرصتی برای کشتی‌گرفتن

حضور دقیقه‌نودی و تیم جوان اعزامی به مسابقات در کنار نتایجی که در دور رفت برای تیم مشهد حاصل شد، همه نشانگر این مسئله است که تیم خراسان هدفی برای موفقیت در این پیکار‌ها نداشته و شاید بیشتر تلاش مربیان مشهدی تیم صرفا کسب یک تجربه بزرگ توسط کشتی‌گیران جوانشان بوده است. برادران نادری‌خادم خواستند از فرصت بادآورده برای میدان‌دیدن جوانان شهر بهره بگیرند، اگرچه این فرصت‌طلبی با بی‌آبرویی و زنگ‌تفریح‌بودن برای حریفان همراه باشد. حال این اتفاق برای کشتی مشهد مبارک بوده یا نه، نظری است که باید کارشناسان کشتی به آن بپردازند؛ البته در‌این‌میان نباید از بی‌حالی و بی‌خبری هیئت کشتی استانمان هم بگذریم، هیئتی که سال گذشته با قدرت پشتِ تیمی میلیاردی بود و امسال چندان بی‌خبر از همه‌چیز است که حتی نتایج مسابقات را نیز در کانال هیئت نمی‌زند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->